Alla inlägg under november 2010

Av sanna drott-gustafsson - 26 november 2010 12:46

ja då har man internet igen. skönt har varit utan i nästan 2 veckor. jobbigt utan telefon o internet, o den första som ringer när telefonen är tillbaka..... en försäljare... i så fall kunde jag lika gärna varit utan ett tag till hehe.

idag kommer mamma o pappa hit :) vi ska äta älgstek ikväll,, mums.

imorgon ska jag o fredrik på julbord, gutt mamm o pappa ska vara hemma o vara barn vakt till ronja. sen ska vi sy klart min klänning i helgen ;)


nehe nu ropar ronja på mig


jo föresten. jag var magsjuk igår, natten til igår spydde jag sen mådde jag illa hela dagen igår.


bye bye

Av sanna drott-gustafsson - 14 november 2010 19:58

idag är det söndag.

emma var här förut och hjälpte mig motionera hästarna o hålla koll på ronja. jag tömkörde taxi på det bettlösa. han skötte sig faktiskt väldigt bra.. bråkade lite när jag skulle galoppera men det är ju inte så lustigt då han inte har orken till den på volt än, men sen gick han ner i form och tuggade, duktig pojke.

sen körde emma julle. gick bra, måste bara öva mer på att styra honom. så nästa gång hon kommer får det bli pressision med koner så hon kan styra ordentligt om hon ska köra ut i skogen :) lite farligt annars haha. julle är inte alltid den lättaste att köra, så länge han inte bråkar är det inga problem som helst men får han för sig något så måste man veta vad man ska göra med den lilla skiten haha ;)


igår var jag o ronja hos elle, matthias med barn, dom bjöd på tacos gott, sen spelade vi det nya xbox 360 konekt eller vad det nu hette hehe. kul var det, jag var helt slut sen hehe.


nehe nu ska ronja snart äta välling.

föresten ronja är så duktig, hon äter ingen ersättning lls längre. har kvar ifall hon skulle vakna på natten men oftast sover hon fram till kl 6 iallafall. idag sov hon till halv 8. duktig tjeja. så hon äter gröt till frukost, sen mellis, sen lunch runt halv ett sen mellis o middag vid 5 tiden och sen välling runt 8. sen sover hon till morgon.

nehe mot micron :)

på tisdag kommer kanske fredrik hem :)


imorn är det ögondoktorn som gäller

bye bye

Av sanna drott-gustafsson - 12 november 2010 15:32

Fredrik ringde förut och sa att han ska lasta på måndag morgon i södra tyskland... kul så alltså kommer han hem som tidigast på tisdag  mitt på dagen någon gång. men men bara att le och vara glad.. man får se det som pengar helt enkelt hehe. ikväll är jag bjuden på middag hos elle, hon var oxå ensam ikväll sa han. mattias skulle bli sen ikväll. trevligt att slippa äta ensam ikväll hihi. sen vid 8 är det idol. det måste man ju nästan se.

hästarna var ute några timmar i morse men så fick dom gå in vid lunch för det regnade massor ute.. det regna fortfarande massor. nehe nu ska jag gå ut o elda innan det slocknar helt ;)

hej då allihopa

Av sanna drott-gustafsson - 10 november 2010 20:33

jaha min pappa kom hit igår, han åker hem imorn :(

idag har vi malt gris/rådjurskött och gjort hamburgare, biffar, köttbullar och köttfärslimpor. sen fick jag för mig att baka så jag gjorde muffins och hastbullar oxå.

fredrik ringde förut o sa att han kanske inte komer hem till helgen :( o har han jätteotur måsta han köra trucken till sthlm o då kommer han inte hem förens slutet av nästa vecka..... suck. då ska han f-n vara ledig ett par dagar tycker jag.


nehe nu e det snart grey anatomy :) lite roligt iallafall.

bvc

Av sanna drott-gustafsson - 8 november 2010 13:13

idag har vi varit på bvc ronja o jag.

hon växer bra och följer kurvar bra.

5960 gram och 62 cm lång. stor nu lillfisan.

hon fick vaccin oxå. en spruta i båda benen.. skrek lite vid sticken o lite grann efter men hon somnade i bilstolen ganska fort. nu sover hon som en stock och snarkar i soffan.

fredrik åkte mot rumänien idag.. båten går 15.30 o så ska han vara borta hela veckan :(

men pappa kommer ett par dagar iallafall. han kommer imorgon förmiddag.

i lördags motionerade jag alla hästarna. taxi provade ett bettlöst träns. han gick faktiskt riktigt trevligt på det.

igår åkte vi och badade med ronja. sen åkte vi till halmstad och kollade på mobil till fredrik men vi hittade ingen. jag hittade ett bomullstäcke för 65 kr till taxi och en grimma för 69 till julle.

nehe ha det bra

Av sanna drott-gustafsson - 6 november 2010 11:44

imorse var det regn, så jag klippte julle men sen vart det uppehåll så då fick dom gå ut och jag mockade.. sen gick jag in. ska snart göra lunch o så tänkte jag motionera hästarna efter lunch, men nä nu regnar det igen suck.. men det kan ju ändras tills efter lunch,,, vem vet.


ikväll ska vi äta middag ute på resturang med fredriks familj... min svärmor fyller 50 imorn så det ska firas ikväll lite grann...


nehe mot spisen.

kramisar

Av sanna drott-gustafsson - 3 november 2010 20:09

Ja idag har det inte varit något roligt väder.. skit väder med andra ord.

hästarna har stått inne hela dagen för det har regnat och blåst hela dagen. och dom ville inte gå ut. dom har nog inte mått dåligt av att stå inne i värmen med hö att tugga på ;)

fredrik fick köra mot målilla ikväll på jobb så jag fick vara ensam hemma med ronja. men istället är han ev ledig på fredag.

ronja har ätit nästan en hel port välling nu ikväll visserligen med en paus på 45 min efter halva men ändå hehe. hon har bråkat en del när hon ska äta vällingen men så provade jag ge henne kall välling då jag läste nån stans att hennes dotter ville ha den kall och ronja åt utan att bråka, eller ja hon skrek iallafall inte hehe hon åt lite och tog en paus sen åt hon lite till o paus o så höll hon på men vad gör det när hon iallafall äter :)

nehe nu ska jag kolla tv sen gå o sova lite..

hej då  godnatt.

Av sanna drott-gustafsson - 2 november 2010 17:24

mm lite seg idag då.

varit hos sandra och ätit tacos och äppelpaj, det var gott men jag hade feber när jag åkte, tog en panodil men när jag kom hem hade jag ändå 38,2 grader o jag som brukar ha ca 35,7-36,2 annars.. segt.

men men idag gick inbjudningarna ut :)

får vi se vad folk säger haha

nu ska jag vila

hejdå

Presentation

mitt namn är sanna och är en nybliven mamma med en del djur här hemma. ska försöka skriva så mycket jag kan om vad som händer här hemma.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards