Alla inlägg under september 2010

Av sanna drott-gustafsson - 30 september 2010 08:43

hej hej!

igår började jag dagen med att som vanligt fodra och släppa ut hästarna, sen åkte jag till citygross med elle och handlade inför dopet.

efter det och jag packat upp allt och stuvat in allt i kylen mm så åkte jag och åt lunch med sandra, filippa, madde, william och tessan. trevligt.

så på eftermiddagen när fredrik kom hem gav jag mig ut med nillen en sväng, gick bra travade och galopperade oxå.. han var ganska pigg hehe efter han tog jag en tur på taxi och det var nog den härligast turen hittills på honom. red runt det ena fältet på ängavägen och skulle trava lite lugnt runt men han ville galloppera så det fick han... och han skötte sig så bra :) jag fick bestämma hastighet men han ville bestämma gångart haha.. tror jag har den första travaren som inte kan trava och väljer galopp istället haha.. min älskling.. tror fredrik ska komma hem skapligt idag då ska jag börja med en tur med julle sen en galopprunda med taxi igen. hoppas på en lika härlig rundsa som igår. nillen får nog vila idag. kanske inte orkar 3 hästar idag..

 

elle kommer sen och vi ska steka kycklingen till dopet. imorn ska vi göra resten ;)

nehe ska nog gå ut och släppa ut hästarna nu. dom har nog ätit klart nu.

 

hejdå

Av sanna drott-gustafsson - 28 september 2010 14:42

  


elllllo!

usch vad det blåser idag och kallt är det oxå. vaknade imorse och det var svinkallt inne. med andra ord tog det sig inte i pannan igår kväll. suck. men men, ner och äta frukost och ge ronja sin gröt sen ut o släppa ut hästarna, mocka och så bestämde jag mig för att jag var trött på denna j_vla mögelluktande ensilagehö innan för logdörren. så jag började köra ut den, det vart väl typ 5 kärror med ensilage, men usch vad det dammade, har skaplig huvudvärk nu för de. är ju inte bra att andas in mögeldamm.

sen ringde fredrik och sa att han antagligen inte kommer hem ikväll så då fick jag gå ut och tända i pannan för att få upp värmen. har även värmeljus och luftvärmepumpen på.. och så dricker jag te. nu börjar det bli lite annat är svinkallt haha.

imorn ska jag och elle åka och handlatill dopet på lördag. får se vad den räkningen slutar på haha.


bye

Av sanna drott-gustafsson - 27 september 2010 20:19

hejhej

idag har jag varit på babymassage med ronja. det var första gången. så idag vart det benmassage och magmassage. nästa vecka ska vi på massage nr2.

hon var lite gnällig nyss, vet inte om det var pga massagen eller att inte nr 2 har kommit än idag. men så la jag henne i babysittern framför tv och hon blev glad med en gång. hon ligger nu och sprattlar och pratar lite hehe.

 

fick åka och hämta fredrik förut i torpa, han ställde lastbilen där för att komma hem ett par timmar och äta och vara med på dopsamtalet med prästen, sen fick jag skjutsa ut han igen och han körde sin tur mot målilla, imorn ska han lossa i södra vi, sen åker han mot o-hamn och lastar och kör det till gbg. sen kommer han hem :)

 

nu är det idol på tv, vet inte om jag tycker någon är wow-bra än. visserligen bara 2 som sjungit än men men.

 

det har blåst som attan idag. nästan att hästarna blåste bort haha iallafall lilla julle ;)

 

ja det får räcka för idag. vi får se va dagen har att erbjuda imorgon.

bye bye

 

 

Av sanna drott-gustafsson - 26 september 2010 16:27

  

lilla ronja måste ju få vara med lite på bloggen oxå :)

Av sanna drott-gustafsson - 26 september 2010 16:19

ja jag började dagen med att gå ut och skulle klippa julle och sen köra en sväng. men min klippmaskin bråkade med mig så istället för ca 20 min klipptid tog det väl lite mer än en timma och jag har en randig häst.... snyggt. imorn blir det att gå till affären med min maskin och få en ny!!!


så det blev ju ingen körning efter det för jag var helt slut, jobbigt att klippa shettis ;) så då gick jag in och jag o fredrik har möblerat om i 3 rum idag.. bytte plats på matrum och tvr, så nu är det som det var från början som jag ville ha det haha. sen möblerade vi om i mitt "bibliotek". blev bra faktiskt det med.


nu har jag varit och mockat i stallet och gjort nästan klart... har vattnet kvar.

och så märkte jag att mitt spån nu är slut. måste hämta det någon dag när kärran är ledig och fredrik har tid.


nehe ikväll blir det bingolotto :) se om jag vinner nått ikväll med. förra söndagen vann jag 100 kr, så det blev nya lotter för det. hoppas på högvinst så vi kan köpa huset haha ;)

hej då allihopa

Av sanna drott-gustafsson - 24 september 2010 20:03

hejsan!

idag började jag dagen som vanligt med att fodra och släppa ut hästarna efter att ronja fått frukost. sen var det min tur att äta frukost :)

sen har jag tvättat en tvätt med bebiskläder och en med våra kläder, var ute på promenad en liten sväng.

jag har även rensat bland mina byxor. delade upp dom i 3 högar. en kasta, en som jag kan ha och en som jag snart kan ha igen efter graviditeten. största högen vart faktiskt den som jag kan ha nu :) så nu är det inte mycket kvar på viktnedgången. ca 6 kg minimum, sen om jag går ner mer är ju bara plus i kanten.

 

så när fredrik kom hem tog jag en tur på taxi, red ut en sväng först sen red jag lite på fältet, han vill bara ramla inåt i höger varv så det måste jag jobba på. bara det att jag blir ju helt sne i sitsen när han håller på så.. men men jobba jobba.

 

så vart det att laga mat sen, det blev stekt fläsk med löksås. blev väl ätbart hehe.

 

nehe nu är det snart dax för sängen.

hejdå

Av sanna drott-gustafsson - 23 september 2010 20:30

halloj!

idag kom fredrik hem :) skönt. behöver jag inte sove ensam inatt hehe okej jag har ju ronja men hon sover ju i sin säng hehe.

 

efter att fredrik kom hem tänka jag träna lite hästar. så det gjorde jag men blev sent så det blev ju mörkt.

men först tränade jag nillen, då började det skymma men var fortfarande ljust. skrittade först på planen och sen tänkte jag rida lite på fältet, men då vart han en redig fegis. han vågade inte gå från gräset på gräsmattan till gräset på fältet. han hoppade över kanten fjanten. travade lite på fältet han gick ganska bra. sen hoppade han över kanten igen tillbaka på gården haha. så fjantig.. arab säger jag bara.

jaja godkänt ridpass iallafall.

sen var det taxis tur. då var det mörkt så han fick bara jobba på planen, men vilken energi, var redigt framåt. men ville inte redigt gå i i höger varv bara "ramlade" inåt hela tiden så jag fick ha han utställd hela tiden och göra en volt utåt i varje hörn så till slut gick han hyfsat rakt.

mera jobb imorn men trevligt att se han med sån energi ;) kul kul ska försöka komma igång tidigare med ridningen imorn så jag kan rida ut. men i skymning är det inge kul med allt vilt i skogen.

 

nu ska jag se om det finns varmvatten så jag kan duscha, men först dricka lite är törstig hihi

bye bye

Av sanna drott-gustafsson - 22 september 2010 16:19

hejsan!

igår när jag tog in hästarna höll jag på att få en chock, nillen ena fram ben var helt rött, tänkte att nu är det kört nu blir det dyr vet, räkning uscha mej. in med hästarna och in och hämta ronja och lägga henne i vagnen och ut i stallet igen.. tvättade av benet och fick se med stor lättnad att det bara var ett litet stick sår. phu.. vitt ben och på benet. blöder ju mer än det behöver igentligen hehe. antagligen har dom sprungit massa i hagen och sprungit på grenar eller nått. så idag fick han ha benskydd på och så gå i egen hage.

 

idag har jag och ronja varit hos elle och fikat. ronja och kusinen filippa låg och "lekte" på babygymmet :) nu är ronja trött iallafall.

funderade på att gå på babycafe imorn men det blir det nog inte för jag körde ju ner till m-ryd idag, blir ju massa körandes annars.

 

pratade med husägarna idag.. så nu är det nytt bud som gäller. jag ringde banken förut och bad om en ny boende kalkyl. hoppas på det bästa nu.

 

ingen hästträning idag. hoppas fredrik kommer hem skapligt imorn då ska jag ut och rida lite tror jag :)

Presentation

mitt namn är sanna och är en nybliven mamma med en del djur här hemma. ska försöka skriva så mycket jag kan om vad som händer här hemma.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards